Takaisin artikkeleihin

Markkinatuntemuksella parempia kaupallisia päätöksiä

Jokainen meistä bisneksessä toimivista on jossain vaiheessa tullut tilanteeseen, että olisi tiedettävä enemmän omien ja potentiaalisten markkinoiden tilanteesta ja tilasta, sekä tunnistettava niillä olevia ja piileviä mahdollisuuksia. Kotimarkkinoilla ja uusissa avauksissa ja kohderyhmissä.

Hyvä markkinaymmärrys syntyy neljän vaiheen kautta:

  1. FOKUS: Osataan kysyä oikeita kysymyksiä liittyen omaan tilanteeseen;
  2. LUOTETTAVUUS JA OSUVUUS: Kyetään keräämään luotettavasti ja kattavasti riittävä määrä edustava markkinatietoa sekä toisenkäden että oman suoran selvittämistyöskentelyn lähteistä;
  3. YMMÄRRETTÄVYYS JA MERKITYS: Kyetään jäsentämään kerätty tieto sellaiseen ymmärrettävään muotoon, jonka avulla voidaan tehdä johtopäätöksiä ja suosituksia tilanteesta
  4. TOTEUTUS JA JALKAUTUS: Pystytään tekemään päätöksiä luodun näkemyksen perusteella ja mikä tärkeintä viemään nämä päätökset käytännön toimiksi itse markkinoilla ja omassa organisaatiossa.

Markkina-analyysi on yksi avain hyvään ja perusteltuun johtamiseen ja päättämiseen. Proof of Opportunity -tarjoaman idea on tuottaa laadukas selvitys markkinatilanteesta. Silti tärkeintä on kuitenkin se, miten kerrytetyllä tiedolla ja näkemyksellä saadaan tuloksellista toimintaa aikaan.

Oheisessa 10 minuutin videossa avaan tarkemmin niitä periaatteita miten analyysissa ja erilaisissa selvitystöissä onnistutaan ja havainnot saadaan lähemmäs organisaatioiden käytännön tekemistä.

Jutellaanko lisäää pikimmiten teiden selvitystarpeistanne?

Varaa kalenteriini aika suoraan täältä tai soita, niin jutellaan lisää.

Tommi Pelkonen
0405050821, tommi.pelkonen@proof.fi

Esitysmateriaalin voit ladata käyttöösi tämän linkin takaa.