E-bisnes jääköön historiaan, eläköön bisnes as usual.
Suomalaisten kuluttajien nettiosaaminen ja erityisesti mobiilidatan hyödyntäminen ovat maailman kirkkainta kärkeä. Ostamme, jaamme, luemme, katsomme, pelaamme. Rakastumme, ihastumme, vihastumme - elämme verkossa. Se on meille osa normaalia arkea, modernia suomalaista elämäntyyliä. Tästä hyvänä esimerkkinä on se, että tuoreiden ennusteiden mukaan tämän kummallisen muutosvuoden verkkokaupan joulumyynnin volyymi ja kuljetettavat pakettimäärät tulevat olemaan suurempia kuin koskaan. Automaateilla ja noutopisteillä riittänee vipinää kuin Triplan avajaisissa konsanaan, siis ennen koronaa.
McKinseyn tuoreiden näkemysten mukaan verkkokauppa ja digitalisaatio ottivat koronakriisin kiihdyttämänä ja vain muutamassa kuukaudessa vuosien loikan eteenpäin.
Verkkokauppaa ei voi enää pitää erillisenä asiana muusta kaupankäynnistä.
Kysynkin nyt, että onko mitään järkeä puhua kaupallisuudesta ilman verkkoa.