Artikkelit

Strategia ilman toteutusta on aikomus

Picture of Petri Uusitalo
Petri Uusitalo Nov 16, 2020 8:37:59 AM
Strategia ilman toteutusta on aikomus

"Tässä tehtävässä onnistuminen mitataan Suomen Bruttokansantuotteella". Tuolla otsikolla julkistimme Proof Advisoryn markkinoille tulon lokakuussa 2019 Helsingin Sanomien etusivun ilmoituksella. Haimme ilmoituksella toimitusjohtajaa tuoreelle yrityksellemme, mutta halusimme samalla herättää keskustelua siitä, miten maailman huippua edustavan suomalaisen tuotekehitysosaamisen tulokset kaupallistetaan entistä menestyksekkäämmin.

Kaupallinen menestys on sarja oikein muotoiltuja päätöksiä

Picture of Proof Advisory
Proof Advisory Nov 4, 2020 9:55:42 PM
Kaupallinen menestys on sarja oikein muotoiltuja päätöksiä

Yritysten päätöksenteko on johtamisen kovinta ydintä. Se on myös johtoryhmien tärkein ja samalla haastavin tehtävä. Jokainen johtoryhmä pyrkii mahdollisimman tehokkaasti navigoimaan yritystä kohti kaupallista kasvua ja kannattavuutta. Usein päätöksiä joudutaan kuitenkin tekemään kovissa aikataulupaineissa, erilaisia näkemyksiä ja intressejä yhteen sovittaen ja joko puutteellisen tai liian runsaan mutta jäsentymättömän tiedon varassa.

Ymmärrä päättäjän mieltä. Ostamisen psykologia: avain B2B-kasvuun.

Picture of Tommi Pelkonen
Tommi Pelkonen Aug 26, 2020 3:36:08 PM
Ymmärrä päättäjän mieltä. Ostamisen psykologia: avain B2B-kasvuun.

Myyjiä ja markkinoijia kehotetaan nyt kiihdyttämään tavoitteisiin pääsyä lisäämällä panostuksia: digimarkkinointiin, omaan dataan, analytiikkaan, sisältömarkkinointiin, etäkohtaamisiin, myyntiprosessin tehostamiseen ja/tai haku- ja somemarkkinointiin. Proofin Senior Advisor Tommi Pelkonen nostaa esiin toisen näkökulman: ostamisen psykologian ja ostajan työn todellisuuden. Seuraavassa seitsemän neuvoa, miten voit kasvattaa tätä ymmärrystä omassa toiminnassasi, niin kotimaisissa kuin ulkomaisissa operaatioissa.

Mikä ei ole muuttunut?

Picture of Petri Uusitalo
Petri Uusitalo May 21, 2020 11:05:52 PM
Mikä ei ole muuttunut?

Vallitsevan ajattelutavan mukaan juuri nyt asiantuntijayrityksen pitäisi julkaista kirjoituksia siitä, miten rajusti pandemia on muuttanut liiketoimintaympäristöä, miten mikään ei tule palaamaan ennalleen ja miten juuri kyseinen asiantuntijayritys on paras auttamaan yrityksiä ”navigoimaan Covid-19-myrskyssä”. Kriisin jälkeen odottavaa asiaintilaa kuvataan näkemykselliseltä kuulostavalla, mutta informaatioarvoltaan tyhjällä fraasilla Uusi normaali.